ORATORIUM IM. BŁ. BR. MARKIEWICZA W TORUNIU - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Wizyta w Sejmie

Ten wrześniowy tydzień rozpoczęliśmy  od podróży do Warszawy, a dokładniej do polskiego...

Powitanie roku szkolnego w Oratorium

Dnia 11  września uczestniczyliśmy we Mszy Św. odprawionej w intencji rozpoczęcia roku...

Sposób na nudę z ora - c.d.

Za nami ostatni tydzień półkolonii i zarazem wakacji. Ten tydzień był pełen wrażeń ekscytacji,...

Sposób na nudę z Ora

Początek roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami, ale w Oratorium jeszcze nikt o tym nie...

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

Połowa wakacji to zmiany personalne w toruńskim Oratorium. Ks. Krzysztof Winiarski po 11 latach...

Wizyta w Sejmie

czwartek, 21, wrzesień 2017 15:40

Powitanie roku szkolnego w Oratorium

czwartek, 21, wrzesień 2017 15:37

Sposób na nudę z ora - c.d.

poniedziałek, 04, wrzesień 2017 15:04

Sposób na nudę z Ora

środa, 30, sierpień 2017 15:59

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

wtorek, 01, sierpień 2017 12:45

Śladami mistrzów

Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Po śniadaniu zebraliśmy się w swoich grupach, aby przygotować piękne pocztówki z wakacji, które przedstawiały nasze najlepsze wspomnienia. Każdy rysunek był inny i każdemu koloniście zapadła w pamięci inna atrakcja, którą przestawił w formie kolorowego szkicu. Następnie część z nas udała się na basen, aby skorzystać z ostatnich promieni słońca, gdyż na niebie zaczęły pojawiać się chmury, a część z nas bawiła się w gry i zabawy na boisku sportowym. Konieczne było nawoływanie nas kilka razy na obiad, gdyż tak mocno pochłonęła nas fantastyczna zabawa.

Wyjątkowa przygoda w Pieninach

Siódmy dzień kolonii to niedziela pełna odpoczynku i relaksu. Zaczęliśmy od porannej modlitwy, po której udaliśmy się na śniadanie. Następnie wróciliśmy do swoich pokoi, aby przygotować się do wyjścia. Ubraliśmy się odświętnie i wyruszyliśmy do kościoła św. Anny w Zębie. Jest to stylowy drewniany kościół, który wznosi się na 1013 metrów n.p.m. Jego budowę rozpoczęto w 1915 roku. Ołtarz główny został wykonany przez Wojciecha Brzegę – przyjaciela Stanisława Witkiewicza.  Obok kościoła mieliśmy okazję podziwiać kapliczkę wybudowaną z inicjatywy rodziny Bobaków jako wotum dziękczynne za przejazd św. Jana Pawła II przez parafię.

W góry, w góry na łąki na hale…

Nadszedł kolejny słoneczny dzień, w którym wybraliśmy się w kolejną górską podróż. Tuż po śniadaniu wybraliśmy się na spacer na Gubałówkę. Mijając kolejne drewniane, typowe dla Podhala budynki, zboczyliśmy na sąsiadującą z drogą łąkę. Przechodząc przez nią mogliśmy podziwiać nie tylko niesamowite widoki, które zapierały nam dech w piersiach, ale także zwierzęta wypasające się na tych niesamowicie kwiecistych łąkach. Wszystkie dzieci fotografowały się i karmiły przebywające tam krowy. Po sprawnym i żwawym dojściu na Gubałówkę, ks. Krzysztof zapewnił nam niesamowitą rozrywkę jaką było korzystanie ze zjeżdżalni grawitacyjnej, zwaną również torem saneczkowym. Drogę w dół pokonaliśmy na pełnym gazie, bez hamulców. Niektórzy z nas korzystali z toru kilka razy, aby w pełni wykorzystać rosnącą adrenalinę. Przeżyliśmy tam niezwykle emocjonujące chwile, podczas których każdy poczuł wiatr we  włosach.

Czytaj więcej...

Lśni jezioro zamknięte w granitów kotlinie

Dziś piątek, piąteczek i piąty dzień kolonii. Wstaliśmy o dość nietypowej godzinie, bo o godz. 6.00, a to tylko po to żeby zdążyć przed tłumem turystów i zaparkować nasz autokar na parkingu na Palenicy Białczańskiej. Jak zaplanowaliśmy tak uczyniliśmy. O godz. 6.30 udaliśmy się na śniadanko i o 7.30 byliśmy już w autokarze, gotowi do wyjazdu na wielką wyprawę na Morskie Oko. Oczywiście w plecakach mieliśmy kurtki przeciwdeszczowe, gdyż zapowiadane były deszcze od godzin południowych. W Zakopanem zabraliśmy panią Dankę - przewodniczkę. O 8.30 ruszyliśmy w stronę Morskiego Oka. Jak zwykle młodsi koloniści szli tuż za panią przewodnik i pozostałym narzucali tempo. W trakcie drogi pani Danka opowiadała o otaczającym krajobrazie, wskazując na góry podawała ich nazwę i wysokość, przedstawiała różne gatunki drzew i krzewów. Nas zainteresowały drzewa porośnięte porostem. Okazało się, że nie ma to nic wspólnego z ich chorobą, a wręcz przeciwnie – świadczy to o bardzo czystym klimacie.

Zdobyli "dwutysięcznik"

Dzisiejszy dzień przywitaliśmy bardzo wcześnie. Po modlitwie i śniadaniu wyruszyliśmy do Term znajdujących się w miejscowości Szaflary, aby popływać w basenach z wysokozmineralizowaną wodą termalną. Woda, która wypełnia niecki basenowe ma najlepszą mineralizację wśród wód wykorzystywanych w celach rekreacyjnych na Podhalu. Temperatura wody utrzymywana jest w zakresie 30-38st.C W skład wchodzą cztery baseny: dwa zewnętrzne i dwa wewnętrzne, trzytorowa zjeżdżalnia rodzinna oraz brodzik dla dzieci ze zjeżdżalnią. Ponadto baseny wyposażone są w wiele urządzeń do hydromasażu takich jak  bicze wodne, ławki do masażu, jeżyki, gejzery, urządzenia do masażu.

Rabkoland – rodzinny park rozrywki

Nadszedł kolejny dzień naszej kolonii w Zębie. Wstaliśmy wcześnie rano, odmówiliśmy poranną modlitwę i zeszliśmy na śniadanie. Po posiłku, chwila na toaletę i wyjazd do wyjątkowego miejsca w Rabce. W trakcie jazdy autokarem śpiewaliśmy piosenki, a ks. Krzysztof omówił drugi grzech główny jakim jest chciwość. Wyjaśnił nam, że gdy żądza posiadania przekroczy granice umiarkowania, staje się grzechem. Chciwy nie przebiera w środkach, ani w wyborze dróg wiodących do zysku, nadużywa zaufania ludzi. Jest on przepojony żądzami zysku, władzy, sławy, co prowadzi do kolejnych występków. Chciwość zabija wszystko, co w duszy ludzkiej jest szlachetne i wzniosłe.

W Dolinie Kościeliskiej

Wtorkowy dzień rozpoczęliśmy bardzo wcześnie rano. Przywitało nas piękne słońce wschodzące nad Tatrami. Po pysznym śniadaniu spakowaliśmy plecaki, ubraliśmy wygodne buty i wyruszyliśmy na wycieczkę do Doliny Kościeliskiej. Pani Danka, nasza Przewodniczka, powiedziała nam, że dolina zbudowana jest ze skał osadowych, głównie wapieni i łupków. Spacerując szlakiem podziwialiśmy piękne widoki, które zapierały nam dech w piersiach. Liczne lasy, połamane drzewa, piękne, ogromne skały to tylko namiastka krajobrazu, który nas dziś otaczał. Celem naszej wycieczki było zwiedzenie Jaskini Mroźnej, która zlokalizowana jest we wschodnim zboczu Doliny Kościeliskiej.

Początek wielkiej przygody z Zębem

Po całonocnej podróży pełni radości i ciekawości ruszyliśmy na podbój miejscowości, z której pochodzi słynny polski skoczek narciarski - Kamil Stoch. Gospodarze z Ośrodka Wczasowego „Czesława” w Zębie przywitali nas pysznym góralskim śniadaniem, na które wszyscy udali się z wielkim apetytem. Przygodę zaczęliśmy od zakwaterowania się w pokojach oraz od spaceru po przepięknej okolicy. Następnie zwiedziliśmy sam ośrodek i teren należący do niego. Dzieci mogły skorzystać z dostępnego placu zabaw i boiska do piłki nożnej. Mogły również poleżakować przy basenie i skorzystać z górskiego słońca. Po sytym obiedzie przyszedł czas na chwilę odpoczynku, po którym udaliśmy się na pobliski teren. Tam zapoznaliśmy się z regulaminem i otrzymaliśmy tradycyjne kolonijne koszulki, które w tym roku są koloru turkusowego.

Niezbędnik kolonisty - ZĄB 2017

Kolejne wakacje przed nami, kolejna przygoda czeka! Tym razem ruszamy na podbój Podhala – urokliwego regionu na mapie naszego kraju. Oratoryjne kolonie zapewnią Wam dużo świetnej zabawy i przyjemnie spędzone wakacje! Będziecie mieli okazje zwiedzić niesamowite miejsca na południu Polski, a także nabierać sił wypoczywając w komfortowych warunkach! Żeby się tak stało poniżej zamieszczamy „niezbędnik kolonisty” - wykaz rzeczy potrzebnych do zabrania. Nie zapomnij niczego! Drodzy Rodzice i Opiekunowie, dla Państwa wygody, poniżej zamieszczamy nasze zalecenia dotyczące bagażu letniego, w jaki należy zaopatrzyć dzieci wyjeżdżające na kolonie.

Ruszamy na podbój Podhala

Wakacje w pełni. To czas, na który czekają wszystkie dzieci. To czas wyjazdów, odpoczynku. Toruńskie Oratorium w partnerstwie z Gminą Miasta Toruń oraz Województwem Kujawsko-Pomorskim jak co roku organizuje dla swoich podopiecznych atrakcyjny wypoczynek. To wszystko będzie możliwe w ramach zadania publicznego - p.n. „Śladami mistrzów-wypoczywamy z Zębem”.  Program obejmuje organizację 10-dniowego wypoczynku w czasie wakacji 2017.

W dniu 7 lipca odbyło się zebranie dla rodziców i opiekunów dzieci, które zostały zakwalifikowane na letni wypoczynek. Uczestnicy spotkania zostali poinformowani o wsparciu oratoryjnego wypoczynku przez Gminę Miasta Toruń i Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego. W tym samym dniu spotkała się także kadra wychowawców. Na spotkaniu omówiono program wypoczynku, wycieczek. Dokonano podziału na grupy. Rozmawiano dużo o zabezpieczeniu bezpiecznego przebiegu wypoczynku.