ORATORIUM IM. BŁ. BR. MARKIEWICZA W TORUNIU - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Pożegnania nadszedł czas

Mija ostatni dzień naszej przygody na Podhalu pod hasłem „Śladami mistrzów – wypoczywamy z...

Śladami mistrzów

Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Po śniadaniu zebraliśmy się w swoich...

Wyjątkowa przygoda w Pieninach

Siódmy dzień kolonii to niedziela pełna odpoczynku i relaksu. Zaczęliśmy od porannej modlitwy, po...

W góry, w góry na łąki na hale…

Nadszedł kolejny słoneczny dzień, w którym wybraliśmy się w kolejną górską podróż. Tuż po...

Lśni jezioro zamknięte w granitów kotlinie

Dziś piątek, piąteczek i piąty dzień kolonii. Wstaliśmy o dość nietypowej godzinie, bo o godz....

Pożegnania nadszedł czas

wtorek, 25, lipiec 2017 23:49

Śladami mistrzów

poniedziałek, 24, lipiec 2017 23:29

Wyjątkowa przygoda w Pieninach

poniedziałek, 24, lipiec 2017 07:00

W góry, w góry na łąki na hale…

niedziela, 23, lipiec 2017 09:32

Lśni jezioro zamknięte w granitów kotlinie

niedziela, 23, lipiec 2017 05:54

Ruszamy na podbój Podhala

Wakacje w pełni. To czas, na który czekają wszystkie dzieci. To czas wyjazdów, odpoczynku. Toruńskie Oratorium w partnerstwie z Gminą Miasta Toruń oraz Województwem Kujawsko-Pomorskim jak co roku organizuje dla swoich podopiecznych atrakcyjny wypoczynek. To wszystko będzie możliwe w ramach zadania publicznego - p.n. „Śladami mistrzów-wypoczywamy z Zębem”.  Program obejmuje organizację 10-dniowego wypoczynku w czasie wakacji 2017.

W dniu 7 lipca odbyło się zebranie dla rodziców i opiekunów dzieci, które zostały zakwalifikowane na letni wypoczynek. Uczestnicy spotkania zostali poinformowani o wsparciu oratoryjnego wypoczynku przez Gminę Miasta Toruń i Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego. W tym samym dniu spotkała się także kadra wychowawców. Na spotkaniu omówiono program wypoczynku, wycieczek. Dokonano podziału na grupy. Rozmawiano dużo o zabezpieczeniu bezpiecznego przebiegu wypoczynku.

Smacznie, zdrowo, kolorowo

Drugi tydzień naszych półkolonii zakończyliśmy poprzez owocowy zawrót głowy. Przyjechały do nas przedstawicielki Auchan Copernicus Toruń, z którym współpracujemy. To spotkanie było zwieńczeniem i podsumowaniem realizowanego w ciągu roku programu grantowego pn. „Oratorium Plus - z Auchan stawiamy na rozwój”.

Panie przywiozły do nas mnóstwo owoców. Niektóre mieliśmy okazję pierwszy raz posmakować. Oprócz bananów, jabłek, winogrona, brzoskwiń i nektarynek, były takie owoce jak: kiwi, melon miodowy i melon kantalupa, granat, awokado, a także czerwone banany. Panie na początku opowiadały o owocach, podawały ich zastosowanie i właściwości.

„Litewski” wieczór

W ramach wakacyjnych zajęć, jak zapowiadaliśmy, byliśmy gośćmi w toruńskim OHP. Tam młodzież z Litwy wraz z opiekunami przygotowała dla nas miłą niespodziankę. Na początku spotkania wystąpił  Klub Seniora z Torunia „Podgórski Walczyk”, który zaśpiewał piosenkę o pięknym Toruniu.  Następnie młodzież z Litwy opowiedziała nam  o miejscowości, z której pochodzą – Kretynga oraz o szkole, do której uczęszczają. Później  obejrzeliśmy prezentację przygotowaną przez młodzież z Litwy. Mogliśmy zobaczyć piękne litewskie krajobrazy , uzyskać historyczne informacje,  posłuchać  muzyki litewskiej oraz poznać znanych sportowców i zobaczyć słynne zabytki litewskie. Dowiedzieliśmy się też, że tradycyjne  potrawy litewskie to barszcz, kluski oraz placek ziemniaczany.

Gra Miejska

Drugi  tydzień półkolonii  zaczął się jak zwykle  bardzo ciekawie. Zostaliśmy zaproszeni do centrum Torunia. Tam przywitała nas młodzież  z Włocławka, Inowrocławia oraz młodzież z miasta Kretynga na  Litwie.  Powodem spotkania była realizacja programu  „Wolontariat – morze możliwości” z  Polsko – Litewskiego Funduszu Wymiany Młodzieży.   Jest to projekt, który polega na współpracy z lokalną społecznością, dlatego bardzo dziękujemy za zaproszenie. Wraz z młodzieżą z  OHP oraz młodzieżą litewską  wzięliśmy udział w zabawie „Gra miejska”, która rozgrywała się na toruńskiej Starówce.

Dzień sportu i Minionki

W czwartek, w kolejny dzień półkolonii, w Oratorium odbył się Dzień Sportu. Starsze dzieci same podzieliły się na drużyny, które rywalizowały ze sobą w różnych konkurencjach. Były biegi z woreczkiem na głowie, skakanie przez skakankę, skoki w worku, rzuty  piłką oraz wiele innych zabaw.  Całe zawody wygrała drużyna Mateusza. Młodsze dzieci bawiły się na zielonym terenie. Wychowawcy zorganizowali im zabawy z chustą animacyjną, z piłką – była gra w kolory i kolanko oraz zabawy ruchowe: gąski do domu, stary niedźwiedź mocno śpi czy uciekaj myszko do dziury. Dzień był pełen emocji i radości. Wychowankowie Oratorium uwielbiają sport, dlatego zadowoleni i głodni  wrócili na posiłek, który przygotowały Panie z kuchni.

Kręgle – zabawa dla każdego

Kręgle to sport dla każdego  - co więcej: każdy może być mistrzem w tej dyscyplinie. Dlatego i my po raz kolejny postanowiliśmy sprawdzić się w tej dziedzinie, i w związku z tym wybraliśmy się do pobliskiego hotelu Copernicus, aby przede wszystkim miło spędzić czas, dobrze się bawić, ale także podszkolić swoje umiejętności w tej grze. Do naszej dyspozycji była cała kręgielnia, tak więc mogliśmy szaleć do woli. Podzieleni na pięć drużyn mogliśmy zmierzyć się między sobą i poczuć nutkę zdrowej rywalizacji i dzięki temu rozegraliśmy kilka emocjonujących serii gry w kręgle. Początkowe rzuty kulą były trochę niezdarne, ale dzielnie, wytrwale i z zaangażowaniem walczyliśmy o każdy punkt, a z każdym kolejnym rzutem przewracało się coraz więcej kręgli.

Lody na zdrowie Marszałka i wizyta w Planetarium

W dniu dzisiejszym, wczesnym rankiem  reprezentantki naszego Oratorium, tj. Roksana i Martyna wraz z wychowawcą i p. wice Dyrektor, wybrali się do Pana Piotra Całbeckiego Marszałka Województwa Kujawsko – Pomorskiego, aby złożyć  imieninowe życzenia. Na tę okazję dzieci własnoręcznie zrobiły laurkę, a na warsztatach pod przewodnictwem p. Dariusza Przwięźlikowskiego wykonały z gliny paterę do cukierków. Pan Marszałek otrzymał również piękny album o Matce Bożej Fatimskiej. Nie zabrakło również ciepłych słów i życzeń płynących prosto z serca naszych dzieci. Pan Marszałek podziękował za wspaniałe życzenia i prezenty, odwdzięczając się zaproszeniem wszystkich dzieci na lody do cukierni „Lenkiewicz”.  Spotkanie upłynęło w miłej i serdecznej atmosferze.

Rozpoczęcie wakacji na sportowo

Rozpoczęły się wakacje – w Ora nie ma czasu na nudę. Od poniedziałku ruszają półkolonie, na które serdecznie zapraszamy wszystkich chętnych. Będzie basen, kino, wyjście na lody, planetarium i wiele innych atrakcji.

Pierwszym akordem oratoryjnych wakacji było wyjście na żużel i przeżywanie sportowych emocji przy ul. Pera Jonsona. Grupa uczniów z naszego Oratorium wraz z wychowawcami w pierwszy weekend wakacyjny wybrała się na Motoarenę kibicować żużlowcom w niedzielnym meczu KS Get Well Toruń – Sparta Betard Wrocław.

DZIĘKUJEMY JEZUSOWI ZA JEGO WIELKIE SERCE

Rok szkolny i oratoryjny 2016/17 dobieg końca. Zabrzmiał ostatni dzwonek, świadectwa odebrane. Nadszedł czas wakacyjnego odpoczynku. Końcówka roku oratoryjnego to dobra okazja podziękować Dobremu Bogu i ludziom za miniony czas nauki, zabawy i osobistego rozwoju. To czas podsumowań i podziękowań za owoce naszej rocznej pracy w Oratorium.

W piątek 23 czerwca 2017 r. w Uroczystość Najświętszego Serca Pana Jezusa podopieczni z Oratorium uroczystą Mszą św. zakończyli rok szkolny. W Eucharystii, którą odprawił Dyrektor naszej placówki ks. Krzysztof Winiarski, wzięli udział nauczyciele, wychowawcy i pracownicy Oratorium oraz wychowankowie, którzy przygotowali Liturgię Słowa.

Wśród dinozaurów

Delegacja toruńskiego Oratorium gościła w parku dinozaurów w Solcu Kujawskim. Nasza ekipa 22 czerwca 2017 r. po krótkiej podróży PKP dotarła do Jura Park. Podopieczni mieli okazję obejrzeć dinozaury w naturalnych rozmiarach. Wysłuchały ciekawych anegdot o życiu dinozaurów opowiedzianych przez przewodników. Brały udział w warsztatach, na których bawiły się w paleontologów i wykopywały szkielet dinozaura. Ponadto wzięły udział w obejrzeniu seansu filmowego o powstaniu świata i dinozaurów w kinie 5D. Nie zabrakło również dobrej zabawy na placu zabaw i w wesołym miasteczku.