ORATORIUM IM. BŁ. BR. MARKIEWICZA W TORUNIU - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
BALE W KARNAWALE

Na zakończenie karnawału w naszym Oratorium odbył się wielki bal. Dzieci długo czekały na ten...

Odpust parafialny

We wtorek 30 stycznia dzieci z naszego Oratorium wzięły udział we Mszy Świętej odpustowej ku czci...

Oratorianie podziękowali Babciom i Dziadkom

24 stycznia do naszego Oratorium zawitali wyjątkowi goście. Przybyli do nas Babcie i Dziadkowie...

Warsztaty ceramiczne

W minionym tygodniu dzieci z naszego Oratorium kolejny raz wzięły udział w warsztatach...

W Oratorium jak w domu - Wigilia 2017

16.12.2017 r. w toruńskim Oratorium odbyła się coroczna Wigilia. Jest to wyjątkowa uroczystość,...

BALE W KARNAWALE

środa, 31, styczeń 2018 17:21

W Oratorium jak w domu - Wigilia 2017

poniedziałek, 22, styczeń 2018 21:56

Nabór na staż dla pedagogów w Oratorium

Oratorium im. bł. ks. Bronisława Markiewicza w Toruniu z siedzibą przy ul. Rybaki 59, ogłasza nabór na staż na stanowisku wychowawcy w Placówce Wsparcia Dziennego. Osoba ubiegająca się o staż w Oratorium powinna być zarejestrowana w Powiatowym Urzędzie Pracy dla Miasta Torunia i posiadać status osoby bezrobotnej oraz spełniać kryteria do odbycia stażu na powyższym stanowisku.

Wymagania niezbędne: ukończone studia wyższe: na kierunku: pedagogika, pedagogika specjalna, psychologia, socjologia, praca socjalna, nauki o rodzinie, lub na kierunku w zakresie resocjalizacji, pracy socjalnej, pedagogiki opiekuńczo-wychowawczej, albo na innym kierunku uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie psychologii, pedagogiki, nauk o rodzinie, resocjalizacji lub kursem kwalifikacyjnym z zakresu pedagogiki opiekuńczo – wychowawczej.

Bliższych informacji można uzyskać w Biurze Oratorium, przy ul. Rybaki 59 lub pod nr tel. 56 622 10 15

Sposób na nudę z Ora

Początek roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami, ale w Oratorium jeszcze nikt o tym nie myśli. Te ostatnie dni wakacji postanowiliśmy spędzić w sposób aktywny i edukacyjny. Nasze półkolonie spędzamy m.in. na plaży miejskiej na bulwarze, gdzie znajduje się plac zabaw, boisko do gry w siatkówkę oraz siłownia. Młodsze dzieci bawią się w piaskownicy, budują rozmaite domy z piasku, huśtają się, kręcą na karuzeli, natomiast starsze dzieci, grają w siatkówkę, i korzystają z siłowni, aby poprawić swoją kondycję. Byliśmy również na basenie w zaprzyjaźnionym hotelu Copernicus. Przez ponad godzinkę basen był praktycznie cały dla nas, tam  mogliśmy szaleć i pływać do woli, a jak wiadomo pływanie to najlepsza forma ruchu i należy do tej samej grupy aktywności fizycznej, co bieganie czy jazda na rowerze. Jest treningiem aerobowym, czyli takim, podczas którego mięśnie otrzymują dużą dawkę tlenu niezbędnego do spalania zapasów energii. A my tej energii mamy bardzo dużo.

Czytaj więcej...

Ząb 2017 - Jeszcze kilka wspomnień...

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

Połowa wakacji to zmiany personalne w toruńskim Oratorium. Ks. Krzysztof Winiarski po 11 latach pracy na stanowisku dyrektora Oratorium im. bł. ks. Bronisława Markiewicza zmienia miejsce posługiwania. Wraz z końcem lipca Przełożony Generalny skierował ks. Krzysztofa do nowych zadań. Z tej okazji 29 lipca br. uroczyście pożegnano go podczas zebrania zarządu toruńskiego Oratorium.

Słowa uznania za pracę w Oratorium, skierował do odchodzącego dyrektora ks. Dariusz Wilk- Przełożony Generalny Zgromadzenia Św. Michała Archanioła.  Wiem jak to Oratorium wyglądało 11 lat temu, a jak wygląda teraz. Zmieniło się bardzo wiele, poza wyglądem Oratorium, także przybyły nowe zajęcia dla dzieci na Bydgoskim Przedmieściu. Ks. dyrektor zabiegał o środki zewnętrzne i udział Oratorium w różnych programach i inicjatywach. Dlatego za wszystko serdecznie Ci dziękuję ks. Krzysztofie – podsumował Ojciec Generał.

„Wypoczynek z Zębem”

Ząb - mała miejscowość na Podhalu stała się miejscem tegorocznego wypoczynku toruńskiego Oratorium. To tam w dniach 17 – 26 lipca 2017 r. grupa 45 dzieci i młodzieży wraz w wychowawcami udała się na kolonię letnią. Oratoryjni wychowankowie w ciągu 10 - dniowej kolonii podążali „Śladami mistrzów i wypoczywali z Zębem”.

Od lat Podhale jest bardzo modnym regionem wypoczynkowym i turystycznym. Fascynacja tym miejscem i kulturą regionu przejawiała się w wykorzystaniu jej elementów w poszerzaniu kultury ogólnonarodowej. Podhale jest miejscem wypoczynku dla ogromnej liczby turystów. Dzięki walorom przyrodniczym miejsce to jest atrakcyjne dla odpoczywających zarówno w okresie letnim, jak i zimowym. I tak było w przypadku oratoryjnych kolonistów. Nasi podopieczni zostali zakwaterowani w ładnie usytuowanym pensjonacie „Czesława” z widokiem na Giewont.

„Góry porzucić trzeba…”

Ostatniego dnia pobytu na Podhalu przywitał nas słoneczny poranek. Pobudka była dość wcześnie, następnie pyszne śniadanko, pobranie prowiantu na drogę i pakowanie naszych bagaży. W niejednym oku zakręciła się łezka, żal było odjeżdżać… tak tu było cudownie. Piękne górskie krajobrazy, słoneczna pogoda, pyszne jedzonko. „Góry porzucić trzeba” – słowa tej piosenki góralskiej pięknie oddają nasze uczucia, kiedy nadszedł dzień pożegnania z urokliwą miejscowością Ząb.

Pożegnania nadszedł czas

Mija ostatni dzień naszej przygody na Podhalu pod hasłem „Śladami mistrzów – wypoczywamy z Zębem”. Zaraz po śniadaniu wybraliśmy się do Ludźmierza, gdzie znajduje się Sanktuarium Matki Bożej Ludźmierskiej, zwanej Gaździną Podhala. Tam ks. Krzysztof odprawił Mszę dziękczynną za kolonistów, wychowawców, dobrą pogodę i wszelkie dobro, które było udziałem wszystkich uczestników i wychowawców. Mimo, że dzisiejszego dnia pogoda nam nie dopisywała to i tak postanowiliśmy wybrać się do Kompleksu Term „Gorący Potok”. Znajdują się tam baseny zewnętrzne, napełnione wodą termalną o temperaturze 34- 40°C. Mogliśmy tam fantastycznie spędzić czas, zrelaksować się, odprężyć i poprawić samopoczucie. Kąpiele w tego typu basenach polecane są niemal wszystkim, zdrowym i chorym, dzieciom i dorosłym. Wymęczeni ale zadowoleni wróciliśmy do ośrodka.

Śladami mistrzów

Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Po śniadaniu zebraliśmy się w swoich grupach, aby przygotować piękne pocztówki z wakacji, które przedstawiały nasze najlepsze wspomnienia. Każdy rysunek był inny i każdemu koloniście zapadła w pamięci inna atrakcja, którą przestawił w formie kolorowego szkicu. Następnie część z nas udała się na basen, aby skorzystać z ostatnich promieni słońca, gdyż na niebie zaczęły pojawiać się chmury, a część z nas bawiła się w gry i zabawy na boisku sportowym. Konieczne było nawoływanie nas kilka razy na obiad, gdyż tak mocno pochłonęła nas fantastyczna zabawa.

Wyjątkowa przygoda w Pieninach

Siódmy dzień kolonii to niedziela pełna odpoczynku i relaksu. Zaczęliśmy od porannej modlitwy, po której udaliśmy się na śniadanie. Następnie wróciliśmy do swoich pokoi, aby przygotować się do wyjścia. Ubraliśmy się odświętnie i wyruszyliśmy do kościoła św. Anny w Zębie. Jest to stylowy drewniany kościół, który wznosi się na 1013 metrów n.p.m. Jego budowę rozpoczęto w 1915 roku. Ołtarz główny został wykonany przez Wojciecha Brzegę – przyjaciela Stanisława Witkiewicza.  Obok kościoła mieliśmy okazję podziwiać kapliczkę wybudowaną z inicjatywy rodziny Bobaków jako wotum dziękczynne za przejazd św. Jana Pawła II przez parafię.

Czytaj więcej...

W góry, w góry na łąki na hale…

Nadszedł kolejny słoneczny dzień, w którym wybraliśmy się w kolejną górską podróż. Tuż po śniadaniu wybraliśmy się na spacer na Gubałówkę. Mijając kolejne drewniane, typowe dla Podhala budynki, zboczyliśmy na sąsiadującą z drogą łąkę. Przechodząc przez nią mogliśmy podziwiać nie tylko niesamowite widoki, które zapierały nam dech w piersiach, ale także zwierzęta wypasające się na tych niesamowicie kwiecistych łąkach. Wszystkie dzieci fotografowały się i karmiły przebywające tam krowy. Po sprawnym i żwawym dojściu na Gubałówkę, ks. Krzysztof zapewnił nam niesamowitą rozrywkę jaką było korzystanie ze zjeżdżalni grawitacyjnej, zwaną również torem saneczkowym. Drogę w dół pokonaliśmy na pełnym gazie, bez hamulców. Niektórzy z nas korzystali z toru kilka razy, aby w pełni wykorzystać rosnącą adrenalinę. Przeżyliśmy tam niezwykle emocjonujące chwile, podczas których każdy poczuł wiatr we  włosach.