ORATORIUM IM. BŁ. BR. MARKIEWICZA W TORUNIU - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Mitorka 2018

Kolejny Międzyprafialny Turniej Warcabowy „Mitorka 2018” odbył się 24 marca 2018 roku w Oratorium...

Wiosna to piękna pora roku

Wtedy wszystko budzi się do życia i w sercach robi się ciepło i przyjemnie. Dlatego też tak...

Uczymy się bawiąc

W naszym Oratorium w ostatnim czasie odbyły się dwa spotkania z Panią Martą Błażejewską , która...

Zagrały ludzkie serca

W niedzielę 11 marca Oratorium wspólnie z Młodzieżowym Domem Kultury po raz kolejny zorganizowało...

Z atrakcjami w Baju Pomorskim

Dokładnie za parę dni, 11 marca, odbędzie się w Teatrze Baj Pomorski już siódma edycja...

Mitorka 2018

Z atrakcjami w Baju Pomorskim

czwartek, 01, marzec 2018 16:58

Dzień z Janem Pawłem II

Piątek przywitał nas zachmurzonym niebem, ale to nie przeszkodziło nam w zrealizowaniu wszystkich planów wycieczkowych. Tuż po śniadaniu, wyruszyliśmy w daleką podróż do Wadowic. Po przyjeździe przywitało nas piękne słońce, a temperatura znacząco podskoczyła, co pozwoliło nam z uśmiechem na twarzy cieszyć się zaplanowanym dniem. Najpierw odwiedziliśmy kawiarnię, w której skosztowaliśmy najsłynniejszych kremówek w Polsce. Były wprost przepyszne! Ciekawostką, która wzbudziła nasze zainteresowanie stanowiły meble, które wcześniej zlokalizowane były w miejscu często odwiedzanym przez Karola Wojtyłę w czasach jego młodości.

Kolonijna lekcja historii

Dzisiejszy poranek rozpoczęliśmy pobudką o godzinie 7.30. Jak co dzień, po porannej toalecie, zeszliśmy do jadalni na poranną modlitwę i pyszne śniadanko, które specjalnie dla nas przygotowują przesympatyczne panie: pani Basia i pani Stefania. Po spałaszowaniu śniadanka przygotowaliśmy sobie prowiant na całodniową wycieczkę do Oświęcimia. Potem rozeszliśmy się do swoich pokoi. Nastąpił czas porządków przed podróżą oraz przygotowanie do wyjazdu. Kilkadziesiąt minut później siedzieliśmy już w autokarze i ruszyliśmy w trasę. Celem naszej wycieczki był zespół niemieckich obozów koncentracyjnych i obozów zagłady Auschwitz – Birkenau, które funkcjonowały w latach 1940 – 1945.

„Jakby kto pytał Franciszkańska 3”

Nadszedł kolejny, upalny dzień kolonii, w którym wybraliśmy się do Krakowa. Poznawaliśmy zabytki znajdujące się na Trasie Królewskiej oraz historię tego pięknego miasta. Zaczęliśmy od smoka Wawelskiego, który swoim ognistym płomieniem przestraszył połowę kolonistów. Przypomnieliśmy sobie tutaj legendę o smoku i Szewczyku Dratewce. Następnie przeszliśmy na Wzgórze Wawelskie i Zamek Królewski, na którym znajduje się Katedra. Wewnątrz  świątyni zwiedzaliśmy krypty… mogliśmy zobaczyć tam groby poetów m.in. Adama Mickiewicza, Juliusza Słowackiego. Odwiedziliśmy również grób tragicznie zmarłej pary prezydenckiej Marii i Lecha Kaczyńskich. Następnie wspięliśmy się po bardzo wąskich i stromych schodach, aby dotknąć serca największego dzwonu  w Polsce - Dzwonu Zygmunta. Dotknięcie go lewą ręką gwarantuje spełnienie pomyślanego życzenia. Wśród kolonistów szukaliśmy przyszłych dzwonników.

Czytaj więcej...

Z wizytą w kopalni soli „Wieliczka”

W drugi dzień kolonii wybraliśmy się do Wieliczki, aby zwiedzić kopalnię soli. I rzeczywiście był to rewelacyjny pomysł. Na zewnątrz było bardzo gorąco, dlatego przyjemnie było ochłodzić się w solnych murach kopalni. Kopalnia ta to jeden z najcenniejszych zabytków kultury materialnej i duchowej na ziemiach polskich, rocznie odwiedzany przez ponad milion turystów z całego świata. Dlatego  dowiedzieliśmy się tu wielu  nowych, ale interesujących rzeczy.

Pawlikowice witają Toruńskie Oratorium

Dzisiejszy dzień, tak długo przez nas wyczekiwany, nareszcie nadszedł. Rozpoczął się bardzo wcześnie rano, gdyż o 5:30 spotkaliśmy się przed kościołem św. Michała Archanioła. Po zapakowaniu wszystkich walizek do autokaru oraz pożegnaniu naszych najbliższych, wyruszyliśmy w podróż do Małopolski. Kilka godzin jazdy autokarem i nareszcie dotarliśmy do miejsca naszego pobytu – do Pawlikowic. Z daleka przywitał nas Pan Adrian, który przybył do ośrodka trochę wcześniej od nas. Po pysznym obiedzie, rozlokowaliśmy się w pokojach i podzieliliśmy się na grupy.

Ruszamy na podbój Małopolski

Wakacje w pełni. To czas, na który czekają wszystkie dzieci. To czas wyjazdów, odpoczynku. Toruńskie Oratorium w partnerstwie z Gminą Miasta Toruń oraz Województwem Kujawsko-Pomorskim jak co roku organizuje dla swoich podopiecznych atrakcyjny wypoczynek. To wszystko będzie możliwe w ramach zadania publicznego - p.n. „Małopolska - rekreacja i przygoda”.  Program obejmuje organizację 10-dniowego wypoczynku w czasie wakacji 2015.

W dniu 08 lipca odbyło się zebranie dla rodziców i opiekunów dzieci, które zostały zakwalifikowane na letni wypoczynek. Uczestnicy spotkania zostali poinformowani o wsparciu oratoryjnego wypoczynku przez Gminę Miasta Toruń i Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Niezbędnik kolonisty

Kolejne wakacje przed nami, kolejna przygoda czeka! Tym razem ruszamy na podbój Małopolski – pięknego regionu na mapie naszego kraju. Oratoryjne kolonie zapewnią Wam dużo świetnej zabawy i przyjemnie spędzone wakacje! Będziecie mieli okazje zwiedzić niesamowite miejsca na południu Polski, a także nabierać sił wypoczywając w komfortowych warunkach! Żeby się tak stało poniżej zamieszczamy „niezbędnik kolonisty” - wykaz rzeczy potrzebnych do zabrania. Nie zapomnij niczego! Drodzy Rodzice i Opiekunowie, dla Państwa wygody, poniżej zamieszczamy nasze zalecenia dotyczące bagażu letniego, w jaki należy zaopatrzyć dzieci wyjeżdżające na kolonie.

Czy można ożywić Chopina i jakie będą tego skutki?

Kolejny dzień naszych półkolonii – to uczta dla ducha – wybraliśmy się do Kujawsko-Pomorskiego Impresaryjnego Teatru Muzycznego na spektakl muzyczny Open Chopin: upside-down. Przedstawienie w zaskakujący sposób przypomina widzom twórczość wybitnego polskiego kompozytora – Fryderyka Chopina. Przedstawienie skierowane jest do młodego widza: historia odgrywa się w czasach mu współczesnych.

Jak upały – to basen

Po kosmicznych atrakcjach w toruńskim Planetarium, następnego dnia oratoryjni koloniści udali się na basen do pobliskiego „Hotelu Copernicus”. W te upalne lipcowe dni, gdzie temperatura w Toruniu przekraczała 35* - to było to na co czekali mali oratorianie. Na miejsce doszliśmy pieszo – to przecież „rzut kamieniem”. Copernicus Toruń Hotel położony jest na wiślanym bulwarze z pięknym widokiem na most im. Piłsudskiego i Toruńską Starówkę. Miejsce to sprzyja spotkaniom i wypoczynkowi w atmosferze relaksu i odprężenia. Copernicus Toruń Hotel jest kompleksem hotelowo-konferencyjnym z bogatym zapleczem rekreacyjnym.

Wizyta w Centrum Popularyzacji Kosmosu „Planetarium"

Dziś dla odmiany postanowiliśmy się przenieść  w inny wymiar, a mianowicie poobserwować kosmos, a także przyjrzeć się uważniej naszej planecie Ziemi.

Zbiórka odbyła się jak zwykle przed Oratorium, skąd wyruszyliśmy w dobrych humorach i  przepięknej pogodzie w kierunku Starówki. Po drodze dzieci zadawały mnóstwo pytań dotyczących „Co to jest te Planetarium”?.