ORATORIUM IM. BŁ. BR. MARKIEWICZA W TORUNIU - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Rzeczywiście Toruń to miasto Aniołów

W niedzielę, 26 marca 2017 r. w Teatrze „Baj Pomorski” w Toruniu odbył się niezwykły koncert pn....

XXX Mały Puchar Gordona Bennetta

W dniu 26 marca 2017 r. na lotnisku aeroklubu włocławskiego odbyły się XXX zawody o mały puchar...

Naleśniki mniam, mniam…

Naleśniki to danie cieszące się niesłabnącym powodzeniem wśród dzieci. Naleśniki nigdy się nie...

Turniej w cymbergaja 2017

W ostatnich dniach marca 2017 r. w Oratorium w sali anielskiej odbył się coroczny turniej w...

Rynkowski zaśpiewa dla Oratorium

Anioł będzie motywem przewodnim niedzielnego koncertu w Baju Pomorskim. Charytatywna impreza pt....

Rzeczywiście Toruń to miasto Aniołów

środa, 29, marzec 2017 16:06

Rynkowski zaśpiewa dla Oratorium

sobota, 25, marzec 2017 19:53

Z kulturą na Ty …

Kolejny tydzień półkolonii letnich wakacji rozpoczęliśmy  bardzo, bardzo kulturalnie. A to znaczy, że byliśmy w  Galerii i Ośrodku Plastycznej Twórczości Dziecka przy Rynku Nowomiejskim oglądać wystawę irańskich artystek – Nasibeh Dolatkhah, Zahra Asgari, Narges Asadzadeh, Tayebeh Anjedani oraz ich uczniów. Nam najbardziej podobały się prace Naseibeh Dolatkhah, która w swoich  pracach wykorzystuje na przykład pudełka zapałek, drobne monety, lusterka czy metki ubrań.  Z Galerii wyszliśmy natchnieni  i zmotywowani do pracy twórczej, że prawie każdy z nas po powrocie do Oratorium namalował obraz.  Ale to nie koniec spotkań z kulturą.

Czytaj więcej...

Wakacje z głową w chmurach

Kolejne wakacyjne dni w oratorium upłynęły nam szybko. Tydzień przebiegł w miłej atmosferze i na dobrej zabawie. Wiele czasu spędziliśmy na świeżym powietrzu. Chodziliśmy na plac zabaw, graliśmy w piłkę, skakaliśmy, biegaliśmy i korzystaliśmy z uroków pogody. Ta nas nie rozpieszczała, ale była w sam raz na dobrą zabawę.

Wakacje w ora - c.d.

Drugi tydzień sierpnia pomimo niesprzyjającej nam pogody rozpoczęliśmy od zabawy w podchody.  To gra polegająca na ściganiu jednej grupy przez drugą. Oprócz strzałek i sygnałów jakie pierwsza grupa zostawiła dla drugiej, były umieszczone kartki z zadaniami, które musieliśmy wykonać  np. rozwiązywanie rebusów czy zagadek. Zabawa skończyła się gdy dotarliśmy do celu, a mianowicie do pobliskiego schroniska, bo tam właśnie pokierowały nas znaki.

Wakacyjne dni w Ora

Wakacyjne zajęcia w Oratorium trwają w najlepsze. Dzieci, które nie wyjechały na wakacje, chętnie do nas przychodzą i biorą udział w różnych atrakcjach. Wspólnie wychodzimy nad słynną  toruńską Martówkę, na Bulwar Filadelfijski, na plażę, a także bierzemy udział w różnych zajęciach plastycznych organizowanych w budynku Oratorium i w parku na świeżym powietrzu. Dzieci są szczęśliwe i z ochotą grają w piłkę, siatkówkę, skaczą, biegają, czy też bawią się na placu zabaw i zewnętrznych siłowniach.

Naładuj swoje baterie na zajęciach w Oratorium- ruszają zapisy na nowy rok szkolny

Stowarzyszenie „Oratorium” wraz Grupą Allegro przygotowało dla dzieci zapisanych na zajęcia pozalekcyjne w Oratorium w roku szkolnym 2016/17 wyprawki szkolne. Dzieci i młodzież - podopieczni toruńskiego Oratorium otrzymają wyprawki szkolne. W niej mali oratorianie znajdą m.in. zeszyty, piórniki, długopisy, kredki, papier kolorowy, flamastry, nożyczki, gumki, farby plakatowe i pędzelek, blok techniczny, blok rysunkowy, teczki, klej, ołówki, sprzęt geometryczny, plan lekcji ucznia. Dodatkowo na zapisanych czekają dwie oratoryjne gratki tj. powerbank (przenośna ładowarka dla Twojego telefonu) i smycz.

ESKA Summer City zawitała do nas

Do końca sierpnia potrwa kolejna edycja wakacyjnej akcji Radia ESKA i ESKA TV - ESKA Summer City. Przez dwa miesiące ekipa Radia ESKA TORUŃ  będzie sprawdzać najciekawsze wakacyjne miejscówki i atrakcje w naszym mieście. Pojawią się wszędzie tam, gdzie słuchacze ESKI spędzają swój wolny czas w wakacje – na imprezach plenerowych, koncertach, plażach, letnich deptakach. W dniu 27 lipca 2016 r. w czasie wakacyjnych zajęć samochód Eski zawitał do Oratorium. W trakcie spotkania dziennikarze przeprowadzili wywiady z naszymi dziećmi. Podopieczni dzielili się wrażeniami z kolonii w Borach Tucholskich oraz zajęć w naszej placówce.

Gościliśmy młodych pielgrzymów z Dominikany

Toruń jest miejscem kulminacyjnych obchodów Światowych Dni Młodzieży w Diecezji Toruńskiej. W piątek 22 lipca pielgrzymi spotkali się w kościołach na Starówce na czuwaniu modlitewnym i koncertach. Ostatnim wydarzeniem diecezjalnych obchodów będą prezentacje artystyczne uczestników, które zaplanowano w sobotę (23 lipca) od 14.30 do 17.30 na Rynku Staromiejskim. Z tej okazji na Rybakach gościliśmy młodych pielgrzymów z Dominikany, wraz z duszpasterzami: ks. Grzegorzem Ringlem i ks. Janem Drabczakiem.  Goście z Dominikany zwiedzali naszą parafię św. Michała i bł. ks. Bronisława Markiewicza. Nie zabrakło również czasu na zwiedzanie toruńskiego Oratorium. Po placówce oprowadził ich ks. Krzysztof opowiadając o funkcjonowaniu Oratorium. Za tłumacza posłużył ks. Grzegorz, który od lat posługuje w tym kraju.

Czytaj więcej...

PRESSROOM: Tych wakacji dzieci z Oratorium na toruńskich Rybakach długo nie zapomną

Pełen przygód spływ kajakowy Wdą, wizyta w odwróconym domu i rejs statkiem w asyście kormoranów – takie atrakcje miedzy innymi stały się udziałem podopiecznych toruńskiego Oratorium. Księża michalici prowadzący placówkę dla dzieci i młodzieży Bydgoskiego Przedmieścia w Toruniu co roku, dbają, aby ich podopieczni mieli piękne wakacje.

Gdzie Wierzyca, Wda przy śrebnym fal śpsiwie, nieso woda w dal, tam nasze oratoryjne kolonie

Zblewo stało się miejscem tegorocznego wypoczynku toruńskiego Oratorium im. bł. ks. Bronisława Markiewicza. To tam w dniach 05 – 14 lipca 2016 r. grupa 45 dzieci i młodzieży wraz w wychowawcami udała się na kolonię letnią. Oratoryjni wychowankowie w ciągu 10 dniowego wypoczynku przeżyli „wyjątkową przygodę w Borach Tucholskich i na Kociewiu”.

Czytaj więcej...

Bory Tucholskie i Kociewie już płaczą za kolonistami…

Nastał ostatni dzień pobytu w urokliwym Zblewie. Za oknem pada deszcz – tak jakby te piękne strony za nami płakały, że już odjeżdżamy. Dziś w planach była kajakowa eskapada – jednak pogoda trochę pokrzyżowała nasze kolonijne plany. Rano modlitwa i śniadanko. Następnie pakowanie naszych bagaży. Przedpołudnie spędziliśmy na wycieczce w stolicy Kociewia Starogardzie Gdańskim. Odwiedziliśmy, na podsumowanie naszego pobytu, Muzeum Ziemi Kociewskiej.