Śladami mistrzów - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Wizyta w Sejmie

Ten wrześniowy tydzień rozpoczęliśmy  od podróży do Warszawy, a dokładniej do polskiego...

Powitanie roku szkolnego w Oratorium

Dnia 11  września uczestniczyliśmy we Mszy Św. odprawionej w intencji rozpoczęcia roku...

Sposób na nudę z ora - c.d.

Za nami ostatni tydzień półkolonii i zarazem wakacji. Ten tydzień był pełen wrażeń ekscytacji,...

Sposób na nudę z Ora

Początek roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami, ale w Oratorium jeszcze nikt o tym nie...

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

Połowa wakacji to zmiany personalne w toruńskim Oratorium. Ks. Krzysztof Winiarski po 11 latach...

Wizyta w Sejmie

czwartek, 21, wrzesień 2017 15:40

Powitanie roku szkolnego w Oratorium

czwartek, 21, wrzesień 2017 15:37

Sposób na nudę z ora - c.d.

poniedziałek, 04, wrzesień 2017 15:04

Sposób na nudę z Ora

środa, 30, sierpień 2017 15:59

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

wtorek, 01, sierpień 2017 12:45

Śladami mistrzów

Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Po śniadaniu zebraliśmy się w swoich grupach, aby przygotować piękne pocztówki z wakacji, które przedstawiały nasze najlepsze wspomnienia. Każdy rysunek był inny i każdemu koloniście zapadła w pamięci inna atrakcja, którą przestawił w formie kolorowego szkicu. Następnie część z nas udała się na basen, aby skorzystać z ostatnich promieni słońca, gdyż na niebie zaczęły pojawiać się chmury, a część z nas bawiła się w gry i zabawy na boisku sportowym. Konieczne było nawoływanie nas kilka razy na obiad, gdyż tak mocno pochłonęła nas fantastyczna zabawa.

Po obiedzie wyruszyliśmy w podróż do Zakopanego. Popołudnie to podążanie śladami mistrzów, zgodnie z nazwa naszego wypoczynku. W czasie podróży bliżej poznaliśmy sylwetki dwóch wielkich mistrzów skoków narciarskich pochodzących z Zębu: Stanisława Bobaka i Kamila Stocha. W autokarze ksiądz Krzysztof opowiedział również nam o ostatnim grzechu głównym, jakim jest lenistwo.

W Zakopanem, po zakupie ostatnich już pamiątek, udaliśmy się na zwiedzanie Wielkiej Krokwi, gdzie skakało naszych dwóch wielkich mistrzów. Skocznia ta nosi imię Stanisława Marusarza, a jej wysokość wynosi 134 m. Rekordzistą tej skoczni jest szwajcarski skoczek Simon Amman, który w 2010 roku skoczył na odległość 140,5 m. Ponieważ skocznia narciarska jest obecnie w przebudowie, nie mogliśmy wejść na zeskok, tylko wyciągiem krzesełkowym udaliśmy się na miejsce startowe na samej górze skoczni. Podziwialiśmy krajobraz Zakopanego, które z góry wydawało się niezwykle małe.

Po powrocie do ośrodka i szybkiej kolacji, przygotowaliśmy się do wizyty kapeli góralskiej. Górale opowiedzieli nam o swoim stroju, na który składają się: kierpce, portki, pas, lniana koszula i kapelusz z muszelkami. Po wielu tańcach i śpiewach góralskich i niegóralskich pieśni, zmęczeni, ale pełni wrażeń, udaliśmy się na spoczynek.