Śladami mistrzów - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Odlotowy seans w Cinema City

W minionym tygodniu grupa oratoryjna wraz z księdzem Piotrem  wybrała się na seans filmowy...

MICHAYLAND – FANTASTYCZNE  MIASTECZKO DZIECIAKÓW

MICHAYLAND – FANTASTYCZNE MIASTECZKO DZIECIAKÓW

Już po raz XXIV  park na Bydgoskim Przedmieściu stał się miejscem rodzinnej integracji. 02...

Zawody wędkarskie

26 maja nad Martówką odbyły się jedenaste zawody wędkarskie organizowane przez Koło PZW przy...

Integracyjny grill

W czwartek, 24 maja Studenci  ze Wspólnoty akademickiej  „ŹRÓDŁO”  zaprosili Nas na wspaniałego i...

Kochamy Polskę!!!

W tygodniu poprzedzającym Majówkę nasi wychowankowie w pracach plastycznych wyrażali miłość do...

Odlotowy seans w Cinema City

Kochamy Polskę!!!

poniedziałek, 07, maj 2018 14:40

Śladami mistrzów

Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Po śniadaniu zebraliśmy się w swoich grupach, aby przygotować piękne pocztówki z wakacji, które przedstawiały nasze najlepsze wspomnienia. Każdy rysunek był inny i każdemu koloniście zapadła w pamięci inna atrakcja, którą przestawił w formie kolorowego szkicu. Następnie część z nas udała się na basen, aby skorzystać z ostatnich promieni słońca, gdyż na niebie zaczęły pojawiać się chmury, a część z nas bawiła się w gry i zabawy na boisku sportowym. Konieczne było nawoływanie nas kilka razy na obiad, gdyż tak mocno pochłonęła nas fantastyczna zabawa.

Po obiedzie wyruszyliśmy w podróż do Zakopanego. Popołudnie to podążanie śladami mistrzów, zgodnie z nazwa naszego wypoczynku. W czasie podróży bliżej poznaliśmy sylwetki dwóch wielkich mistrzów skoków narciarskich pochodzących z Zębu: Stanisława Bobaka i Kamila Stocha. W autokarze ksiądz Krzysztof opowiedział również nam o ostatnim grzechu głównym, jakim jest lenistwo.

W Zakopanem, po zakupie ostatnich już pamiątek, udaliśmy się na zwiedzanie Wielkiej Krokwi, gdzie skakało naszych dwóch wielkich mistrzów. Skocznia ta nosi imię Stanisława Marusarza, a jej wysokość wynosi 134 m. Rekordzistą tej skoczni jest szwajcarski skoczek Simon Amman, który w 2010 roku skoczył na odległość 140,5 m. Ponieważ skocznia narciarska jest obecnie w przebudowie, nie mogliśmy wejść na zeskok, tylko wyciągiem krzesełkowym udaliśmy się na miejsce startowe na samej górze skoczni. Podziwialiśmy krajobraz Zakopanego, które z góry wydawało się niezwykle małe.

Po powrocie do ośrodka i szybkiej kolacji, przygotowaliśmy się do wizyty kapeli góralskiej. Górale opowiedzieli nam o swoim stroju, na który składają się: kierpce, portki, pas, lniana koszula i kapelusz z muszelkami. Po wielu tańcach i śpiewach góralskich i niegóralskich pieśni, zmęczeni, ale pełni wrażeń, udaliśmy się na spoczynek.