Śladami mistrzów - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
BALE W KARNAWALE

Na zakończenie karnawału w naszym Oratorium odbył się wielki bal. Dzieci długo czekały na ten...

Odpust parafialny

We wtorek 30 stycznia dzieci z naszego Oratorium wzięły udział we Mszy Świętej odpustowej ku czci...

Oratorianie podziękowali Babciom i Dziadkom

24 stycznia do naszego Oratorium zawitali wyjątkowi goście. Przybyli do nas Babcie i Dziadkowie...

Warsztaty ceramiczne

W minionym tygodniu dzieci z naszego Oratorium kolejny raz wzięły udział w warsztatach...

W Oratorium jak w domu - Wigilia 2017

16.12.2017 r. w toruńskim Oratorium odbyła się coroczna Wigilia. Jest to wyjątkowa uroczystość,...

BALE W KARNAWALE

W Oratorium jak w domu - Wigilia 2017

poniedziałek, 22, styczeń 2018 21:56

Śladami mistrzów

Poniedziałkowy poranek rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Po śniadaniu zebraliśmy się w swoich grupach, aby przygotować piękne pocztówki z wakacji, które przedstawiały nasze najlepsze wspomnienia. Każdy rysunek był inny i każdemu koloniście zapadła w pamięci inna atrakcja, którą przestawił w formie kolorowego szkicu. Następnie część z nas udała się na basen, aby skorzystać z ostatnich promieni słońca, gdyż na niebie zaczęły pojawiać się chmury, a część z nas bawiła się w gry i zabawy na boisku sportowym. Konieczne było nawoływanie nas kilka razy na obiad, gdyż tak mocno pochłonęła nas fantastyczna zabawa.

Po obiedzie wyruszyliśmy w podróż do Zakopanego. Popołudnie to podążanie śladami mistrzów, zgodnie z nazwa naszego wypoczynku. W czasie podróży bliżej poznaliśmy sylwetki dwóch wielkich mistrzów skoków narciarskich pochodzących z Zębu: Stanisława Bobaka i Kamila Stocha. W autokarze ksiądz Krzysztof opowiedział również nam o ostatnim grzechu głównym, jakim jest lenistwo.

W Zakopanem, po zakupie ostatnich już pamiątek, udaliśmy się na zwiedzanie Wielkiej Krokwi, gdzie skakało naszych dwóch wielkich mistrzów. Skocznia ta nosi imię Stanisława Marusarza, a jej wysokość wynosi 134 m. Rekordzistą tej skoczni jest szwajcarski skoczek Simon Amman, który w 2010 roku skoczył na odległość 140,5 m. Ponieważ skocznia narciarska jest obecnie w przebudowie, nie mogliśmy wejść na zeskok, tylko wyciągiem krzesełkowym udaliśmy się na miejsce startowe na samej górze skoczni. Podziwialiśmy krajobraz Zakopanego, które z góry wydawało się niezwykle małe.

Po powrocie do ośrodka i szybkiej kolacji, przygotowaliśmy się do wizyty kapeli góralskiej. Górale opowiedzieli nam o swoim stroju, na który składają się: kierpce, portki, pas, lniana koszula i kapelusz z muszelkami. Po wielu tańcach i śpiewach góralskich i niegóralskich pieśni, zmęczeni, ale pełni wrażeń, udaliśmy się na spoczynek.