Sposób na nudę z Ora - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Wizyta w Sejmie

Ten wrześniowy tydzień rozpoczęliśmy  od podróży do Warszawy, a dokładniej do polskiego...

Powitanie roku szkolnego w Oratorium

Dnia 11  września uczestniczyliśmy we Mszy Św. odprawionej w intencji rozpoczęcia roku...

Sposób na nudę z ora - c.d.

Za nami ostatni tydzień półkolonii i zarazem wakacji. Ten tydzień był pełen wrażeń ekscytacji,...

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

Połowa wakacji to zmiany personalne w toruńskim Oratorium. Ks. Krzysztof Winiarski po 11 latach...

Wizyta w Sejmie

czwartek, 21, wrzesień 2017 15:40

Powitanie roku szkolnego w Oratorium

czwartek, 21, wrzesień 2017 15:37

Sposób na nudę z ora - c.d.

poniedziałek, 04, wrzesień 2017 15:04

środa, 30, sierpień 2017 15:59

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

wtorek, 01, sierpień 2017 12:45

Sposób na nudę z Ora

Początek roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami, ale w Oratorium jeszcze nikt o tym nie myśli. Te ostatnie dni wakacji postanowiliśmy spędzić w sposób aktywny i edukacyjny. Nasze półkolonie spędzamy m.in. na plaży miejskiej na bulwarze, gdzie znajduje się plac zabaw, boisko do gry w siatkówkę oraz siłownia. Młodsze dzieci bawią się w piaskownicy, budują rozmaite domy z piasku, huśtają się, kręcą na karuzeli, natomiast starsze dzieci, grają w siatkówkę, i korzystają z siłowni, aby poprawić swoją kondycję. Byliśmy również na basenie w zaprzyjaźnionym hotelu Copernicus. Przez ponad godzinkę basen był praktycznie cały dla nas, tam  mogliśmy szaleć i pływać do woli, a jak wiadomo pływanie to najlepsza forma ruchu i należy do tej samej grupy aktywności fizycznej, co bieganie czy jazda na rowerze. Jest treningiem aerobowym, czyli takim, podczas którego mięśnie otrzymują dużą dawkę tlenu niezbędnego do spalania zapasów energii. A my tej energii mamy bardzo dużo.

Całe szczęście trwają jeszcze wakacje i nasze ukochane miasto Toruń organizuje wiele atrakcji, mogących również zaciekawić i sprawić radość najmłodszym. Dlatego nasi wychowawcy przygotowali dla nas również zajęcia plastyczne o tematyce podróżniczej. Każdy mógł wykonać prace związane z najbardziej egzotycznymi zakątkami świata do których chcielibyśmy się wybrać. Pomysłów było dużo i powstały piękne kolorowe dzieła sztuki. Na koniec okazało się, że marzeniem większości z nas jest podróż do Ciepłych Krajów czy na Grenlandię, a nawet znaleźli się też tacy, co chcieliby polecieć w Kosmos. Zabraliśmy nasze piękne arcydzieła i udaliśmy się do muzeum Tony`ego Halika – dziennikarza, pisarza i podróżnika. Wystawa dzieł poświęcona została najbardziej pasjonującym podróżom na której mogliśmy podziwiać wspólną kolekcję pamiątek pochodzących z wielu krajów i rozmaitych kultur. Na parterze znajduje się część biograficzna. Składają się na nią dokumenty podróżnika. Na pierwszym piętrze przedstawiona jest ciekawa kolekcja pamiątek. Walizki, torby podróżne, czapki, kasety, kamera. Z każdej wyprawy oprócz zdjęć przywoził nagrania filmowe. Zbierał też przedmioty związane z codziennym życiem ludzi, których odwiedzał. Dużo tu wyrobów sztuki ludowej i pamiątkarskiej, broni, ozdób i amuletów. Mogliśmy zobaczyć wystawę poświęconą  łowcom głów i  wyruszyć tropem plemion, trudno dostępnych wiosek ludów Asmat i Dani zamieszkujących prowincję Irian Jaya na Nowej Gwinei oraz do osad plemienia Konyak, ulokowanych w stanie Nagaland w Indiach. Ciekawość, chęć poznania tego, co kryje się za horyzontem, pchała ludzi ku nieznanym krainom i lądom. Kolejna ekspozycja: Wielcy podróżnicy i odkrywcy pełni zatem funkcje edukacyjne i poświęcona została największym dawnym odkrywcom i podróżnikom zagranicznym. Godnymi zaprezentowania stały się postacie takich żeglarzy i odkrywców, jak: Marco Polo, Krzysztof Kolumb, Vasco da Gama, Ferdynand Magellan. Po tej fantastycznej lekcji historii i korzystając z pięknej słonecznej pogody  Ks. Piotr zaprosił nas na przepyszne lody do Cukierni Lenkiewicz. Sami mogliśmy wybrać smak lodów. A później pozostała jedynie sama przyjemność zjedzenia wszystkich słodkości. Były również dni – niespodzianki, tzn. ks. Piotr nie chciał zdradzić gdzie nas zabiera, dopiero jak już byliśmy na miejscu to domyślaliśmy się  że idziemy np. na kręgle. Zabawa wtedy był przednia. Do naszej dyspozycji była cała kręgielnia, tak więc mogliśmy szaleć do woli. Podzieleni na pięć drużyn mogliśmy zmierzyć się między sobą i poczuć nutkę zdrowej rywalizacji i dzięki temu rozegraliśmy kilka emocjonujących serii gry w kręgle. Nawet nasi wychowawcy spróbowali swoich sił na torze i najlepszym zawodnikiem, a raczej najlepszą zawodniczką okazała się pani Marzenka. Kobiety rządzą!!!!! Gratulujemy. Były również gry i zabawy  na świeżym powietrzu zorganizowany przez wychowawców. Zabawy zaczynały się już przed budynkiem Ora, gdzie podzieleni na dwie grupy ruszaliśmy szukać pierwszej grupy, która ucieka, zostawiając po drodze strzałki, ślady i zadania do rozwiązania. Finał zawsze był nad Martówką. Kolejne zabawy były proste, ale jednocześnie bardzo atrakcyjne i nie było czasu na nudę. Każdy z nas z zaciekawieniem chciał wziąć udział w zabawie. A były również nawet gry opierające się na zdrowej rywalizacji. Graliśmy między innymi w dwa ognie, w Badmintona i piłkę nożną.

To były dni pełne przygód, doznań i doświadczeń. Już nie możemy się doczekać kolejnego i ostatniego tygodnia półkolonii będącego pełnego niespodzianek, wrażeń i emocji.