Sposób na nudę z ora - c.d. - ORATORIUM IM. BŁ. KS. BRONISŁAWA MARKIEWICZA
Wizyta w Sejmie

Ten wrześniowy tydzień rozpoczęliśmy  od podróży do Warszawy, a dokładniej do polskiego...

Powitanie roku szkolnego w Oratorium

Dnia 11  września uczestniczyliśmy we Mszy Św. odprawionej w intencji rozpoczęcia roku...

Sposób na nudę z Ora

Początek roku szkolnego zbliża się wielkimi krokami, ale w Oratorium jeszcze nikt o tym nie...

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

Połowa wakacji to zmiany personalne w toruńskim Oratorium. Ks. Krzysztof Winiarski po 11 latach...

Wizyta w Sejmie

Zmiany personalne w toruńskim Oratorium

wtorek, 01, sierpień 2017 12:45

Sposób na nudę z ora - c.d.

Za nami ostatni tydzień półkolonii i zarazem wakacji. Ten tydzień był pełen wrażeń ekscytacji, emocji, a na dodatek minął nam w mgnieniu oka. W poniedziałek udaliśmy się do  KST Energa-Manekin Toruń na tenisa stołowego, gdzie trener Rafał Utylski przygotował dla nas trening. Na początek opowiedział nam, że podstawowym zadaniem treningu w tenisie stołowym jest wyrobienie dokładnej koordynacji ruchowej, która jest niezbędna w opanowaniu techniki. Kształtowanie nawyków uderzeń w tenisie stołowym następuje podczas systematycznych ćwiczeń na zajęciach. Przez dwie godziny  każdy uważnie słuchał wskazówek trenera, z uśmiechem na twarzy i z zapałem je powtarzał. Pod koniec zajęć byliśmy już trochę wymęczeni, ale za to szczęśliwi, zadowoleni i dumni z siebie. Nasz trener zachęcił nas wszystkich do uprawiania tenisa stołowego, pokazał korzyści płynące z zajmowania się tym sportem. Przedstawił tenis stołowy z innej perspektywy. Tym bardziej, że sport ten znany jest nam ze świetlicy, z kolonii i betonowych stołów na placach zabaw, dlatego było nam bardzo miło, że mogliśmy przez moment pracować z profesjonalistą i uczyć się od niego.

Nie wyobrażaliśmy sobie, że można takie "cuda" wyprawiać z rakietką i piłeczką. Nie zabrakło również aktywności sportowych na łonie natury. A dokładniej parku, do którego wybraliśmy się następnego dnia, by móc w pełni rozkoszować się ostatnimi promieniami letniego słońca. Ponownie szukaliśmy grupy kolegów i koleżanek, która nam się schowała i pozostawiła znaki, abyśmy mogli ich odnaleźć, (żeby było sprawiedliwie- grupą szukającą była grupa, która poprzednio się schowała). Cudownie było spędzić czas na świeżym powietrzu i się zrelaksować. Były m.in. dwa ognie, zabawy w kole, w piaskownicy i placu zabaw. W środę udaliśmy się do Muzeum Etnograficznego, aby przenieść się do czasów naszych przodków - XVIII i XIX wieku. W tym pomogła nam p. Marta- przewodniczka, która wspaniale opowiadała nam o codziennym życiu i kulturze ludowej. Mieliśmy okazje zobaczyć czym bawiły się dzieci w naszym wieku i to wcale nie były tablety, telefony czy gry planszowe tylko ręcznie wykonane przez dzieci zabawki z drewna. Na tym niewielkim obszarze prezentowane są różnorodne obiekty architektury wiejskiej: chałupy, zabudowania gospodarcze, remiza strażacka, kuźnia, wiatrak i młyn wodny oraz barka rybacka. We wnętrzach chałup prezentowane są sprzęty i meble, wizerunki świętych, pamiątki rodzinne, pielgrzymkowe, odpustowe, fotografie rodzinne, odzież codzienna i odświętna, nakrycia stołowe. To piękne miejsce gdzie można powrócić do naszych korzeni, przypomnieć sobie skąd się wywodzimy, z jakiej kultury i jak zmienił się byt człowieka przez te dziesiątki, setki lat. Ze świata naszych przodków do świata wirtualnego przeniósł nas w czwartek p. Adrian. Internet, bo o nim mowa, to najbardziej nowoczesne i wszechstronne medium. Jest multimedialny - jako nośnik informacji w postaci tekstu, obrazu i dźwięku łączy cechy prasy, radia i telewizji. Dostęp do stale wzrastającego zasobu internetowych danych Pozwala na wymianę usług i informacji z całego świata. Jego zaletą jest również szybkość przekazu i dostępu do wiadomości oraz łatwość w obsłudze. Między innymi nauczyliśmy jak w prosty sposób stworzyć stronę internetową  i założyć własną pocztę e-mail. Jak wstawia się symbole do tekstu, tabele do tekstu i jak się je formatuje, zapisywaliśmy również dokumenty tekstowe w różnych formatach. Częścią zajęć była też pogadanka o konsekwencjach zagrożeń w Internecie i sposobach ich unikania. Z pewnością zapamiętamy na co trzeba zwracać uwagę, co warto robić, a czego trzeba się wystrzegać. Ostatni dzień wakacji spędziliśmy w ora na zajęciach plastycznych. Tym razem tematem przewodnim były „Wspomnienia z wakacji”, i tym właśnie sposobem mogliśmy jeszcze raz powrócić do tych pięknych chwil, jakie najbardziej utkwiły nam w pamięci i pozostaną w naszych sercach na zawsze. Niektórzy namalowali góry i spływ Dunajcem, morze, kajaki, wycieczki do lasu, rodzinę, zwierzęta a pozostali boiska do piłki nożnej i czas spędzony z kolegami z podwórka. Nasze tegoroczne wakacje były udane i niezapomniane. No cóż… czas laby już się skończył i pora powrócić do szkolnej ławy.